Ruokavaliolupauksia

ruokavalio_01_2014

Yksinkertaiset asiat ja vinkit toimivat yleensä parhaiten. Lupausten pitäminen on haasteellista. Mihin näistä lupauksista sinä voisit tänä vuonna tarttua?

1. Panostan aamupalaan
Aamupalasta saa energiaa ja potkua pitkälle päivään.

2. En jätä lounasta väliin
Nälkävelka kerääntyy salakavalasti ja vähentää energiatasoja roimasti.

3. Epäterveelliset välipalat ja naposteltavat kuriin
Varaa jääkappiin ja evääksi hedelmä tai juureslohkoja äkillisten mielitekojen varalle.

4. En mene kauppaan nälkäisenä
Suunnittele ostoslistasi etukäteen, niin vähennät hetkellisiä heräteostoksia tehokkaasti.

5. Opettelen tunnistamaan mieliteot nälästä
Tarkkaile onko näläntunteesi mielitekoa vai todellista nälkää. Mieliteon tunnistaa siitä, että se menee ohi, mutta nälkä pysyy.

6. Pienennän annoskokoa
Annoskokoja pienentämällä päivittäinen energiansaanti vähenee. Vaihda iso lautanen pienempään ja osta kaupasta pienempiä pakkauskokoja.

7. Kiinnitän huomiota ruoan valmistustapaan
Tottumus on toinen luonne. Ruokia voi valmistaa monella eri tavalla. Valmista paistamisen sijaan ruokaa myös uunissa ja keittämällä.