Kevät on täällä, oletko jo kaivanut fillarisi esiin?

pyöräilyäLisääntyvä auringonvalo houkuttelee ulos. Raikkaasta kevätsäästä on mukavaa nauttia pyörän selässä yksin tai vaikka porukalla. Kauniina kevätpäivänä pyöräillessä kilot saavat reipasta kyytiä. Mieleen saattaa juolahtaa myös kropan rantakuntoisuus.

Tehokasta ja mukavaa kuntoilua

Fillarointi sopii kaikille iästä ja koosta riippumatta, sillä pyöräillessä niveliin kohdistuva kuormitus on pientä. Tämän vuoksi se on myös mainio laji ylipainoisille. Pyöräily rasittaa suuria lihasryhmiä vilkastuttaen sydämen ja verenkiertoelimistön toimintaa. Pyöräilyssä energiaa kuluu runsaasti alavartalon isojen lihasten työskennellessä samanaikaisesti. Jo rauhallinen pyöräily kuluttaa 80 kg:n painoisella henkilöllä 340 kilokaloria tunnissa ja vauhdikkaampi polkeminen jopa 500 kilokaloria.

Lisää hyötyliikuntaa omaan arkeesi pyöräilemällä. Vaihtamalla auton ratin pyörän tankoon voi edesauttaa omaa terveyttä ja hyvinvointia. Palkinnoksi saa raitista ilmaa, ulkoilua, luonnosta ja vuodenajoista nauttimista usean aistin voimin, kunnon kohentumista, säästöä matkustuskuluissa ja kevennetyn hiilijalanjäljen.